کود

خرید کود ارگانیک

خرید کود ارگانیک

پیش از خرید کود ارگانیک، خوب است بدانیم کود ارگانیک که به آن کود آلی نیز گفته می‌شود، کودی ساده و سازگار با طبیعت است که از ضایعات حیوانی، بقایای گیاهی و حیوانی تشکیل می‌شود و سرشار از محصولات جانبی طبیعی است. خاک‌هایی که مقادیر زیادی مواد و کود آلی دارند، سبک هستند و آب و مواد مغذی بیشتری را حفظ می‌کنند؛ همچنین باعث رشد میکروارگانیسم ‌های خاک می‌شوند، در نتیجه سلامت گیاه و رشد ریشه را بهبود می‌بخشند و به همین دلیل اکثر کشاورزان ما به دنبال خرید کود ارگانیک هستند.

خرید کود ارگانیک
خرید کود ارگانیک

فواید استفاده از کود های ارگانیک

در لیست زیر فواید استفاده از کود ارگانیک را مشاهده می‌کنید:
• کود ارگانیک حاوی مواد ریز و درشت مغذی است که در کودهای شیمیایی دیده نمی‌شود.
• کود های ارگانیک مواد مغذی را به صورت دوره ای و نه به یک بار به خاک تزریق می‌کنند.


• کودهای ارگانیک با حفظ ساختار خاک سریع تر جذب می‌شوند و بر خلاف کودهای شیمیایی وارد آبراه‌ها نمی‌شوند.
• کودهای ارگانیک در حکم یک بافر خاکی هستند؛ به این صورت که با تنظیم PH بهینه خاک می توان درصد اسیدی یا بازی بودن خاک را تغییر داد.
• کمپوست سبب می‌شود خوشه اتصال ذرات خاک به بسته‌هایی به نام واحدهای وابسته تبدیل شود که باعث ایجاد ساختار مناسبی برای خاک می‌شوند. چنین ترکیبی با ایجاد منافذ هوایی و کانال های آبی رسیدن سایر مواد معدنی را به خاک تسهیل می‌کند.

انواع کود های ارگانیک

کود ارگانیک خشک:

کودهای ارگانیک خشک می‌توانند از جلبک‌های دریایی و هر ماده دیگری که دارای مواد مغذی همچون فسفات باشند، ساخته شوند. برای استفاده از این کودها، پس از خرید کود ارگانیک، باید آن را بر روی زمین پخش کرده و با استفاده از چنگک آن را زیر و رو کرد. شما می‌توانید در هنگام کاشت بذر نیز از مقدار کمی از این کود به عنوان تقویت کننده استفاده کنید. کودهای خشک ارگانیک برخلاف سایر کودها که باعث سوختن گیاهان می شوند، آن‌ها را تغذیه کرده و به رشد بهتر جوانه ها کمک می‌کنند.

خرید کود ارگانیک
خرید کود ارگانیک

کود ارگانیک مایع:

کودهای مایع قابل جذب از طریق ریشه و ساقه گیاهان می باشد. این کودها از مواد مختلفی تشکیل شده تا بتواند تمامی نیازهای گیاهان را برطرف کند. پس از خرید کودهای ارگانیک مایع در زمان رشد می تواند هر دو هفته یک مرتبه استفاده کنید تا درختان میوه دهی بیشتری داشته باشند. صبح زود و اوایل عصر یکی از بهترین زمان ها برای استفاده از این کود می باشد. همچنین می توانید این کود را وارد سیستم آبیاری قطه ای نیز بکنید تا در هنگام آبیاری گیاهان کود دهی شوند.

سخن پایانی

خرید کود ارگانیک امروزه به شدت مورد استقبال  قرار گرفته است و کشاورزی با خرید کود ارگانیک طرفداران زیادی دارد. زیرا کود و کشاورزی ارگانیک با هدف حفظ محیط زیست و سلامت محصولات هم سو است. استفاده از کود ارگانیک علاوه بر اثرگذاری مفید بر گیاهان منجر به تقویت و بهبود ساختار خاک نیز می‌شود و این یعنی یک تیر و دو نشان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *