کود

خرید کود در تهران

خرید کود در تهران

لازمه محصولات باکیفیت کشاورزی خاک حاصل‌خیز می‌باشد؛ برخی محصولات نمی‌توانند مواد مغذی را از خاکی که در آن رشد می‌کنند، دریافت کنند و در نتیجه محصول رشد و نمو مناسبی ندارد. برای رفع این مشکل، کودها تولید شدند و برای حفظ باروری خاک می‌توان از انواع کودها بهره برد؛ کودها نقش مهمی در تامین مواد مغذی مورد نیاز گیاهان به منظور رشد محصولات کشاورزی را ایفا می‌کنند. به درستی که گزینش کود با کیفیت و استاندارد برای تولیدات کشاورزی متنوع با چالش‌هایی روبرو است و نیازمند مشاوره درست از متخصصین این حوزه می‌باشد. پیشنهاد ما به شما برای خرید کود در تهران تیم تخخصی وبسایت کودیتو می‌باشد.

آشنایی با کود

هر گونه ماده معدنی یا آلی یا بیولوژیک که حاوی عناصر غذایی است و موجب افزایش حاصل‌خیزی خاک و نیز با تیمار گیاهی موجب بهبود عملکرد کیفی و کمی محصول شود را کود می‌گویند. کودها به طور کلی به سه دسته آلی، شیمیایی و بیولوژیک تقسیم می‌شوند.

خرید کود در تهران

خرید انواع کود در تهران

  • کود آلی: کود آلی کودی است که بر پایه کمپوست و دیگر افزودنی‌ها فرآوری می‌گردد؛ این کود با بالا بردن قابلیت جذب عناصر غذایی پر مصرف و کم مصرف در خاک، کمک به‌سزایی در رشد بستر گیاه دارد و باعث بالا بردن عملکرد محصول می‌شود. در کودهای آلی می‌توان هر ماده آلی که به وسیله میکروب‌ها قابل تجزیه باشد به کار گرفت. کودهای حیوانی، کودهای گیاهی و کود کمپوست از انواع کودهای آلی هستند.
  • کود شیمیایی: کودهای شیمیایی حاوی یک یا چند منبع غذایی مورد نیاز گیاهان می‌باشند که به هر سه صورت فازهای جامد، مایع و گاز موجود است. ترکیبات کودهای شیمیایی یا به خاک اضافه می‌شوند و یا مستقیما به گیاه اسپری می‌شوند. از این مواد به منظور افزایش کیفیت خاک و میزان محصول استفاده می‌شود. ازت، فسفات و پتاسیم که هرکدام خود نیز زیرمجموعه‌هایی دارند از انواع کودهای شیمیایی هستند.
  • کود بیولوژیک: کودهای شیمیایی باعث رواج یافتن عوارض مختلفی در طی سالیان شدند. برای حل این مشکل، متخصصین علوم کشاورزی به فکر جایگزینی این کود افتادند و پس از تحقیقات فراوان به کودهای زیستی یا بیولوژیکی دست پیدا کردند. کودهای بیولوژیکی نوعی کود زیستی هستند‌ و از ویژگی‌های کودهای بیولوژیکی می‌توان مبتنی بودن بر منبع انرژی تجدید پذیر، افزایش جذب مواد مغذی و آب مورد نیاز گیاه، افزایش حاصل‌خیزی خاک و ترشح مواد ضد قارچ را نام برد. آزولا، ریزوبیوم، تریکودرما، آزوسپیریلوم از انواع کودهای بیولوژیکی هستند.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله مشاهده نمودید انواع کودها برای گیاهان مختلف طراحی شده اند و می‌توان از آن‌ها به منظور بهبود محصولات زراعی استفاده کرد. مسئله مهمی که ممکن است ذهن خریداران کود را به خود مشغول کند نحوه تهیه انواع کود مناسب و استاندارد می‌باشد. وبسایت کودیتو به شما این اطمینان را می‌دهد که بهترین کودها از معتبر ترین برندها را ارائه می‌کند و شما عزیزان می‌توانید با خیالی آسوده، برای خرید کود در تهران و شهرستان‌ها اقدام بفرمایید. همچنین شما می‌توانید با مطالعه در این زمینه با توجه به نوع گیاه، نیاز آن، دوره رشد و یا با هدف تولید بهتر محصولات خود، کود مورد نظر خود را از مجموعه کودیتو تهیه کنید و تجربه خوبی از خرید کود در تهران را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *