کود

خرید کود درختان و نهال ها

کود مناسب

انتخاب کود مناسب و زمان استفاده آن دغدغه بسیاری از باغداران برای تولید محصولات بیشتر و با کیفیت تر است. در این مقاله سعی داریم به نکات کلیدی در این باره بپردازیم، پس با کودیتو همراه باشید.

بهار بهترین فصل برای کوددهی انواع درختان میوه و نهال های کشت شده (مثمر و غیر مثمر) می باشد، زیرا تمام انرژی گیاه در فصل بهار صرف رشد برگ های جوان، گلدهی و میوه دهی می شود. بنابراین درختان میوه برای تولید محصول پر بار نیاز به تغذیه مناسب دارند. از سوی دیگر نیاز گیاه درتمام فصول به مواد غذایی مناسب اجتناب ناپذیر است. برای نهال های تاز کاشته شده مهم است که رشد اصولی داشته باشند به همین خاطر انتخاب کود شیمیایی یا ارگانیکی که بتواند نیازهای غذایی گیاه را در تمام فصول تامین کند لازم و ضروری است. یک برنامه کوددهی مناسب برای درختان میوه، نه تنها عملکرد درختان را افزایش می دهد بلکه از آنها در برابر آفات و بیماری ها نیز محافظت می کند.

چه کودی برای درختان میوه مناسب است؟

 برای انتخاب کود مناسب، آزمایش خاک به شما کمک خواهد کرد تا کمبود مواد غذایی خاک را شناسایی کرده و برای برطرف کردن آن اقدام نمایید. کودی مناسب است که بتواند موارد زیر را برای درختان میوه و نهال ها تامین کند:

1- تامین مقدار زیادی از ازت، پتاسیم، فسفر، کلسیم ، ویتامین ها و مواد آلی

2- افزایش محتوای ریز مغذی‌های خاک مانند ،آهن، روی و منگنز

3- به عنوان یک محرک زیستی در رشد گیاه عمل کرده و باعث بهبود فرآیندهای فیزیولوژیکی گیاه مانند ریشه زایی، گلدهی، تولید غده و پاجوش، رسیدن و درشت شدن میوه شود.

کود مناسب

کودهای مورد استفاده برای درختان در انواع مختلف در بازار موجود می باشند:

1- کودهای مایع که اثربخشی آنها بسیار سریع است . دوز مشخصی از آن در آب رقیق می شود تا از مصرف بیش از حد که می تواند به درختان آسیب برساند، جلوگیری شود.

2- کودهای پودری یا گرانوله که مواد مغذی کود در طول آبیاری به آرامی آزاد و در اختیار گیاه قرار میگیرد.

کود ارگانیک ویتامینه گیاهان علاوه بر آنکه نیازهای تغذیه ای گیاه را برطرف میکند و باعث افزایش میزان و کیفیت محصول می شود، باعث افزایش مقاومت درختان میوه و نهال های تازه کشت شده به آفات و بیماری ها می شود، زمانی که مقاومت گیاهان به آفات و بیماری ها بالا می رود استفاده از سموم مختلف که آلودگی های زیست محیطی دارند کاهش می یابد. کود ارگانیک ویتامینه همچنین pH محیط خاک را تنظیم کرده و جذب مواد غذایی مصرفی برای گیاه را افزایش می دهد.

امروزه استفاده از محصولات خوراکی ارگانیک (محصولات تولید شده بدون کود و سم) به دلیل سالم و خوش طعم بودن، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. بنابراین کوددهی درختان میوه با کود ارگانیک ویتامینه گیاهان گزینه مناسبی برای تولید کنندگان می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان متخصص با شماره های زیر تماس بگیرید یا در واتس آپ پیام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *