کود

خرید کود باغی

کود ارگانیک ویتامینه گیاهان

اگر تصمیم دارید محصول باغ خود را افزایش دهید و درختان سالم و شادابی داشته باشید بهتر است کود ارگانیک ویتامینه گیاهان را جایگزین کودهای شیمیایی کنید. با کودیتو همراه باشید…

با توجه به افزایش روز افزون جمعیت، تامین مواد غذایی نیازمند افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح است. یکی از عوامل افزایش تولید محصولات، مصرف به موقع و قابل جذب مواد غذایی است. با توجه به کمبود آب و کاهش آب های زیر زمینی، استفاده بهینه از آب و کود نقش بسیار مهمی در افزایش عملکرد محصولات و کاهش اثرات مخرب زیست محیطی دارد. تأمين به موقع مواد غذایی بر اساس ميزان و نياز گياه سبب بهبود کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی و جلوگيري از هدر رفت سرمايه و آلودگيهاي زيست محیطی خواهد شد. مهمترین مواد غذایی مورد نیاز گیاهان شامل عناصر پر مصرف (ازت، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و گوگرد) و عناصر کم مصرف (آهن، منگنز، مس، روی، مولیبدن، بر و کلر) و هیومیک اسید می باشد. کمبود هر یک از عناصر غذایی در گیاهان باعث اختلال در رشد گیاه، برگ، گل ، میوه و بروز آفات و بیماری های مختلف می شود. هر کدام از این عناصر نقش بسیار مهمی در گیاهان دارند به عنوان مثال: ازت برای افزایش رشد گیاه و سبزینگی برگ ها مورد نیاز است و کمبود آن باعث کاهش رشد و زرد شدن برگ ها می شود. فسفر در تقویت ریشه و گلدهی گیاهان نقش دارد. پتاسیم سلامت و تعادل درخت و میوه را حفظ کرده و مقاومت آن را در برابر آفات، بیماری ها و خشکسالی افزایش می دهد. هیومیک اسید با تنظیم اسیدیته خاک ، جذب مواد غذایی را افزایش می دهد.

عوامل مختلفی مانند کیفیت آب آبیاری، اسیدیته یا pH خاک، نوع کود و نحوه استفاده آن تاثیر بسیار مهمی در قابلیت جذب عناصر غذایی دارند. افزایش اسیدیته خاک و بیکربنات، حلالیت عناصر غذایی به ویژه عناصر کم مصرف مانند آهن و روی را کاهش می دهد. عناصر غذایی به صورت یونهای محلول در آب توسط ریشه گیاهان جذب می شوند. بنابراین کودها به هر صورت و هر طریقی که استفاده می شوند باید در آب حل و سپس جذب شوند. بنابراین دلایل کود ارگانیک ویتامینه گیاهان انتخاب بهتری در مقایسه با استفاده از کودهای شیمیایی می‌باشد.

کود ارگانیک ویتامینه گیاهان

چرا باید از کود ارگانیک ویتامینه گیاهان استفاده کنیم؟

 استفاده از کود ارگانیک ویتامینه گیاهان دارای مزایای زیر است:

1- سالم ترین و مقرون به صرفه ترین کود ارگانیک موجود

2- در دسترس قرار دادن مواد غذایی در زمان حداکثر نیاز گیاه

3- افزایش کارایی کود و آب و سالم ماندن ریشه گیاه

4- کاهش آبشویی و صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی

5- امکان استفاده کود همراه با سموم

6- کاهش مصرف کود و آب آبیاری

7- افزایش مقاومت به آفات و بیماری ها

8- کاهش آلودگی محیط زیست

کود ارگانیک ویتامینه گیاهان را در مورد تمام محصولات (سبزی، گل و میوه) در هر مرحله رشدی میتوانید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *